עקב כמה פרסומים בקשר לדעת הרבי שלכאורה אומרים דברים הפוכים, על זה באנו לבאר.
יש כאן שלוש מקורות להלן, אחד היא שיחה של הרבי, ושני מכתבים:
הנני בזה להבהיר שדברי הרבי משנת תשמ''ו אין ביכולתם לדחות דברים שנאמרו שנים אחר כך אחרי שנת התשמ"ח, מפני כמה סיבות:
א. בשיחה שבו הרבי מזכיר עניין *עלייה להר הבית, היא שיחה מוגה וכידוע שיחה היא באופן דהוראה כללית* מה שאין כן מכתב או כתב יד שהוא הוראת שעה והוראה פרטית.
ב. ... י"ל שכמו בעניין משיח ופרסום ענייני גאומ"ש היו תקופות שבו הרבי היה נגד העניין, אבל אחרי מ"ח *השתנה גישת הרבי בכל הנושא* כמבואר בארוכה בשיחות שבו הרבי מבהיר ומכריז על תקופה חדשה כידוע ליודעים.
ג. התנאים דאי עלייה להר הבית שבו הרבי מבהיר אינם המעמד ומצב דימינו, הרי מובן מדבריו של הרבי אשר חל חשש שלא יעלו בטהרה, אבל רואים אנו היום שרק אלו שהם בטהרה עולים, וחינוך בנושא נפוץ מאוד בקרב מחנינו, עד כדי כך שאנשים שלא הולכים למקווה טהרה לפני התפילה כמנהג חסידים בכל אופן הולכים לפני עלייה להר הבית, כמו כן העלייה נעשית בפיקוח יהודים יראי אלוקים שמשגיחים על אחיהם בני ישראל בכל האזהרות על פי הלכה למעשה.
ד. גוף הממשלה הימין נמנה כשומרי תורה ומצוות, הציונות הדתית, ש"ס ג' והליכוד הם אנשים שמכבדים דברי תלמידי חכמים ויקשיבו למורי הוראה בעניין הטהרה בעלייה להר הבית. וכן החשש שהרבי מעלה של רבבות יהודים העולים להר הבית עקב כח ממשלתי שאינו דואג בעניין ההלכה למעשה אינו חשש בימינו.
ה. הפסק דין שהרבי מזכיר בשנת תשמ" ו מעלה חשש כי אין בידיעת תלמידי החכמים דאז, ידיעה מדויקת של מקום המקדש, לכן החמירו ואמרו לא להעלות להר הבית בכלל, אבל מאז, רוב הרבנים *החתומים על הפסק דין חזרו בהם* ועוד מהם כתבו ספרים המבארים שהיום יודעים כל תחומי ההר ובנקל יודעים מקום העזרה וכו' ואין היום חשש כלל וכלל ואין צורך להחמיר יותר על המידה...
ו. העלייה היום נעשית לשם שמים על ידי אנשי חיל יראי אלוקים אנשי אמת שונאי בצע ולא על ידי יהודים שאינם בקיאים בהלכות או אינם מקבלים על עצמם עול מלכות שמים, לכן רוב החששות אינם חלים היום, וכמובן מדברי הרבי שצריכים להרבות כלי שמחה ונגינה בהר הבית בשמחת בית השואבה כהכנה לביאת משיח, שזהו עוד יותר מתורה ותפילה בלבד.
כאן יש רשימה של כל אלה שמתירים ואלה שלא מתירים להעלות להר הבית, שמראה שוב את הצורך בהקמת הסנהדרין כמה שיותר מהר, כדי לתת פסק דין לכל בית ישראל ברור ומלובן היטב בכח 13 מידות שהתורה נדרשת בהם ויחיד ורבים הלכה כרבים בב"א.
בברכה.
יוסף אדרעי
יועץ הקמת הסנהדרין
+972524971349
WhatsApp mobile
Comments